ТЕНДЕНЦИИ I топ 10 в канабис индустрията за 2019 г.

ТЕНДЕНЦИИ I топ 10 в канабис индустрията за 2019 г.
31 юли 2019

В САЩ, Канада и Западна Европа вече има сериозни адвокатски дружества, специализирани само в обслужване на клиенти от сфера на канабиса (и то не „клиенти“ в смисъл на закъсали пред органите на реда, а обичайните правни услуги, от които всяко едно търговско дружество има нужда). Има банки, които предлагат преференциални или съвсем иновативни продукти, насочени отново към hemp бизнеса. Във Великобритания пък, където е европейската „мека“ на CBD индустрията, операторите които предлагат онлайн разплащания имат цели отдели, които обслужват само компаниите, заети в тази сфера (доскоро приоритет на тези онлайн оператори беше gambling и порно индустрията, но явно вятърът на промяната е задухал).

 

И думата ни беше за един рипорт на BDS Analytics, които най-лаишки казано са нещо като Nielsen и McKinsey в консултантския бизнес, насочен към канабис индустрията. Та тези хора, публикуват в началото на годината своята прогноза за основните тенденции в бизнеса за 2019 г. Ето ги и тях:

 

ТРЕНД 1: „Социалното“ потребление

 

Предвижда се появата на т.нар. „legal cannabis social clubs”. T.e. места, където любителите на марихуаната, ще могат да изпушат по една цигара съвсем спокойно и законно, в компанията на приятели и без да има нужда да се крият. В Америка това вече е възможно на доста места, тъй като голяма част от щатите легализираха марихуаната за рекреационни цели и пионерите в обуславянето на тези клубове са Лас Вегас, Сан Франциско, Денвър. А съвсем конкретните числа от нарочно проведени пазарни проучвания сочат, че:

* 71% от употребяващите марихуана го правят с рекреационна цел

* 1/3 пушат с цел да се социализират и да се срещат с други хора

* 41% пушат, когато излизат на купон вечерта, но нерядко и just for fun през деня

 

Накратко – пазар има!

 

ТРЕНД 2: Напитки с различни форми на канабис

 

Студена комбуча, чай, кафе, вода с конопена инфузия, газирани миксове и още, и още … О, да – конопена бира, бира със CBD, вино. Всъщност най-модерни на Запад са напитките със CBD, които отдавна вече не се продават само в аптеките, а в обикновени хранителни или био-вега-здравословни магазини. Пак малко числа от пазара:

* Към Ноември, 2018 г. напитките представляват около 5% от целия пазар в САЩ на различни хранителни продукти

* До 2022 г. очакванията са същият този пазар на храни да достигне 3,4 млрд. долара, а делът само на канабис напитките да е около 374 млн. долара

 

ТРЕНД 3: Все по-възрастни потребители

 

Ясно е, че първосигналната реакция е да се направи асоциацията „младеж = потребител на канабис“. Но какво се оказва? Мама и татко, които някога също са били „младежи“ и помнят времената, когато всякаква форма на канабис е била забранена (без значениe със или без THC) и са от поколението на т.нар. бейби бумари, съвсем не са за подценяване като потенциална таргет група. И то платежоспособна.

 

В най-общия случай, се прави разграничаване между по-младите и по-възрастните на база целите, които си поставят при употребата на канабис продукти. Първите, основно го правят за забавление, заради купона. Вторите, най-вече по някакви здравословни причини. Но, оказва се, има тенденция и „вторите“ да посягат към тези продукти все по-често, за да разпуснат. Да видим числата:

* 61% от бейби бумарите употребяват канабис продукти от медицински съображения

* Бумарите са много по-склонни да оправдаят употребата поради някакви здравословни причини, свързани с определена болка или заболяване, което опитват да „тушират“

* Изненадата е, че близо 60% от същите тези бумъри, посочват че част от причината е, защото искат и малко да се успокоят или забавляват

 

ТРЕНД 4: Забавление или лечение – вече няма никакво значение

 

Там където легализацията е в ход, както по отношение на рекреационните, така и медицинските цели, лечебните заведения, които предлагат такъв тип здравни грижи, усещат вече отлив на „клиенти-пациенти“. Просто хората много по-лесно могат да отидат в специализирания магазин и да си купят каквото търсят за своите симптоми от там.

 

Т.е. говорим за бизнес модел, който залага на това, че информацията за ползите от употребата на различните видове продукти на основата на канабис, вече е общодостъпна. Реално, хранителните добавки навремето имаха аналогичен възход – хората заложиха на тях като превенция, за да не им се налага да посещават личния си лекар. Сега търсят алтернативата в различни храни, напитки, козметика с олио от коноп, CBD масла и пр. продукти.

* 64% от потребителите в САЩ вече са убедени, че марихуаната има медицински ползи, при облекчаване и дори лечение на тежки неврологични и/или ракови заболявания

* Относително малък дял имат хората, които употребяват марихуана само с едничката цел да облекчат някоя своя болка – 73% от потребителите реално го правят и с рекреационна цел, а не само медицинска такава.

 

ТРЕНД 5: CBD във всякаква форма

 

Канабиноидите и най-вече CBD (канабидиолът) под формата на капки с различна концентрация, като добавка в храни, напитки, козметика, и какво ли още не, отдавна може да се намери не само в аптеката, а и във физически и онлайн магазини от всякакъв тип.

* CBD няма психотропно действие, но оказва се, че голяма част от хората (близо 40%), които го приемат, всъщност са употребявали други форми на канабис преди това.

* 69% от потребителите казват, че според тях няма разлика между THC и CBD или поне те не знаят каква е тя.

 

ТРЕНД 6: Силни марки

 

Времената на „колко грама от семената или конопеното брашно да ви отсипя“ започват да отминават. Не че нещо, но клиентите стават все по-информирани и са наясно, че разфасовките от по 5, 10, 20 и пр. килограма, които дълго време стоят отворени на тезгяха и една продавачка им отсипва в пликчето колкото искат, просто не е ОК. Семената, брашното и протеинът от коноп не са като пържените фъстъци – при тях правилното съхранение е важно, защото продължителното окисляване или влагата са пагубни за съдържанието на така ценните киселини, съдържащи се в тях.

 

Така че, клиентите търсят вече утвърдени марки, които стриктно следят както за качеството на своите продукти, така и за начина по който са опаковани и презентирани на регала. А ако самата опаковка е биоразградима или още по-добре на базата на индустриален коноп, това допълнително печели лоялност. Данните:

* В Колорадо, branded products са 96% от пазара на храни на базата на коноп

* Пазарът отново в Колорадо бързо отсява, т.нар. „насипна търговия“ или „brandless products”, които успяват да се ориентират за по-малко от 3 години и ако през 2015 г. 5-те най-силни марки са държали 61% от продажбите, то инвестициите в ре-брандинг и изграждането на лейбъли при останалите играчи се възвръщат през 2018 г., когато франгментацията вече е по-сериозна и същите тези 5 марки вече държат общо 35%.

 

ТРЕНД 7: Удобното пазаруване

 

Т.нар. convenience stores не са нещо ново. Но ако доскоро бяхме свикнали да мислим за тях, като най-бързият и лесен начин да си напазаруваме вечерята за вкъщи (пр. една пържола за скарата с малко салата от витрината), то вече този тренд важи в пълна сила и за продуктите на база на канабис.

* 67% от американските потребители искат своя „canna product” да им бъде възможно най-подръка, в най-близкия магазин

* 50% казват, че това да могат да си купят любимата марка или продукт, е в топ 5 на факторите за взимане на решение за покупка

* Възможността за доставка на място също е много важна

 

ТРЕНД 8: Осъзнато потребление - ниски дози, но начесто

 

Все повече потребители започват да мислят, че след като този тип продукти могат да бъдат намери вече доста лесно (и легално), съответно нуждата да се презапасяват или още по-лошо – да злоупотребяват, просто отпада.

* 33% предпочитат по-ниски дози и концентрация на канабиноиди (< 10 мг THC на доза)

* 40% се ориентират към висока концентрация на CBD (> 10 мг) и концентрация на ТHC под 1 мг

* 41% казват, че биха искали производителите по-добре да обясняват върху опаковките на продуктите, какви са ефектите от употребата на съответната доза

 

ТРЕНД 9: Определяне на ядрото и най-верните фенове

 

Всъщност да знаеш кои са твоите най-верни почитатели, твоите „ambassadors”, винаги е било важно за маркетинга. Тук групата обаче може да е доста разнорода, тъй като вероятно голяма част от феновете, ще са такива, които досега са набавяли своите canna products по не толкова легални пътища – част от тях вероятно дори ще се преориентират от по-високи дози на THC, към по-високи нива на CBD (зависи просто индустрията какво разнообразие от продукти ще успее да предложи, за да ги заинтригува). Ще има и фенове, които просто се интересуват от здравословно хранене и начин на живот и за тях ползите от конопените продукти са несъмнени. Общите характеристики на „твърдото ядро“ почитатели обаче са:

* Те обичат да четат, интересуват се от последните иновации, публикации и открития, свързани с конопените продукти

* Качеството за тях е много, много важно

* Вълнуват се от темите за устойчивото развитие и екологията, които вървят ръка за ръка с конопа, като култура която изисква далеч по-малко вода за отглеждането и нулеви пестициди, както и като алтернатива на пластмасата.

 

ТРЕНД 10: Падащи цени

 

Тук освен по-високата производителност, ключова роля има и легализацията. Чисто пазарно, ако продуктите имат по-приемливи цени, то и потребителите биха купували повече.

* От 2016 г. до 2018 г цената на 1 грам канабис в щата Орегон е паднала до 4,27 долара (от 9,27 долара, т.е. повече от двойно)

 

В крайна сметка, това е анализ на пазара отвъд океана. Вярваме обаче, че това е само началото нещо голямо и глобално.

 

Link: https://www.academia.edu/39086315/BDS_ANALYTICS_Top_Ten_Cannabis_Market_Trends_for_2019

 

P.S. BDS Analytics е консултантска компания, специализирана в канабис индустрията. През 2018 г. CanopyVentures, част от може би най-големия играч на канабис пазара в света - канадската CanopyGroup, инвестира 750 000 долара в BDS Analytics, разчитайки по-този начин да улесни достъпа си до различни пазарни проучвания и ресурси, свързани с основния бизнес на канадците по света, но най-вече в САЩ.

От известно време идеята за този десерт ни се въртеше в главите, но така и не му идваше ред. Всъщност искахме да покажем за какво могат да се използват конопените топчета, които всъщност са белени конопени семена с различни обвивки – шоколад, канела, капучино, чили и пр.

прочети още

Темата с опазването на околната среда сериозно ни вълнува. Затова в нашия блог периодично се спираме на въпроса, който все по-често се обсъжда в пространството, а именно – как човечеството ще се справи с толкова много непреработена пластмаса, буквално плуваща из океаните и моретата (справка – т. нар. „Голямото плаващо тихоокеанско петно“ от 1,6 млн. кв. км и 79 000 тона пластмаса или територия 2 пъти по-голяма от тази на Франция).

прочети още

Неделите напоследък са ни посветени на кулинарни експерименти. Тази неделя решихме, че ще готвим телешко! Отворихме килера и там трите консерви мексиканси микс (т.е. червен боб с царевица, чушки и доматен сос), а до тях още неотвореният пакет с чай от коноп и куркума, някак си ни предизвикаха.

прочети още

Теми като глобалното затопляне и измирането на пчелите постепено започват да излизат все по-напред в новинарските емисии. Ние също се интересуваме и четейки последните проучвания по въпроса, се вдъхновихме да споделим с вас някои слабо известни факти за конопа и пчелите.

прочети още

В началото на месец Юли, една компания от Сан Хосе, САЩ, със „скромните“ 65 млн. долара оборот за миналата година от продажба на продукти на основата на канабис само в Калифорния, обявява на света, че от септември стартира дългогодишно сътрудничество с не кой да е в (шоу)бизнеса, а с Джей Зи. Считано от 7.9.19 той ще бъде новият Chief Brand Strategist, в Caliva.

прочети още

Смес за палачинки и кексчета с коноп. Рецепти за приготвяне на палачинки с органично брашно от конопени семена и нахут (2019 г.)

прочети още

Памукът отдавна вече е ценен източник на суровини за текстилната промишленост – дрехи, чанти, завивки … какво ли не от „органичен памук“. Над половината от използваните платове в световен мащаб се правят с памук. Но ...

прочети още

Най-просто казано Hemp Seed Oil (масло от семена на коноп) се прави от семената на конопа, а CBD Oil (канабидиол) – от листата. Първото има широко приложение в хранителната и козметичната индустрии, докато второто – клони повече към кранителните добавки, скъпата медицинска козметика и фарма индустрията.

прочети още

Това е първата ни статия, посветена на регулациите, които касаят индустриалния коноп /hemp, hemp extracts/ в Европейския съюз. Наскоро публикувания и актуализиран Novel Food Catalog, разбуни духовете и вече се говори или за тотално неразбиране на чиновниците в Брюксел от материята, или за страховит лобизъм от страна за фармацефтичните компании, които в никакъв случай не са във възторг най-вече от последните проучвания за ползата на CBD маслата върху човешкото здраве.

прочети още

Като повечето крайни потребители, рядко се замисляме какво стои за един готов продукт. DUTCH HARVEST продава не просто чай от коноп, а цяла концепция за устойчив начин на живот – от изключително екологичното растение, каквото се явява самият коноп, до напълно разградимите опаковки, в които се предлагат 4-те основни бленда чай.

прочети още

Не изпускайте третото издание на най-големия гурме фестивал на открито - Бакхус StrEAT Fest. На 8 и 9, Юни на Женския пазар в София, на мястото на джапанките и гащите, които сме свикнали да виждаме там - идваме ние! И още много други крафт брандове, така че идвайте гладни и жадни!

прочети още

Учените отдавна говорят, че е време човечеството да намали своята зависимост от изкопаемите горива. И изведнъж на хоризонта се появява ... индустриалният коноп. Като алтернатива на всички тези опаковки, които за да се разградят, е нужно да минат стотици, дори хиляди години.  

прочети още

Чували ли сте за Рики Лейк? Ние не бяхме. Докато не попаднахме на този документален филм, по който тя (по принцип актриса) работи заедно с друга интересна дама – Аби Епстейн (режисьор и продуцент). WEED THE PEOPLE е документалното must see за 2019 г. Съдържа кадри, които не всеки би могъл да асимилира, но това всъщност е реалността за много родители, които се борят за живота на децата си, страдащи от една от най-коварните болести.

прочети още

Една класация, в която освен обичайните "големи" като Китай, САЩ, Канада, попада и Северна Корея! Огромни територии, засяти с индустриален коноп и огромни приходи, за които в България тепърва започваме да говорим.

прочети още

Индустриалният коноп и Марихуаната са част от голямото семейство на Канабиса. Може би най-съществената разлика между тях е, че първото има уникално високи нива на толкова важните за организма CBD (Канабидиол) и Омега киселини и почти нулеви такива на психотропното вещество THC (Тетрахидроканабинол), докато Марихуаната ... е всички сме чували какво предизвиква тя.

прочети още

Олито от коноп (Hemp oil) и CBD маслото са добиват от едно и също растение - индустриален коноп (hemp). Но в зависимост от частите на конопа, от които се извличат, се обуславят и техните основни характеристики и ползи за човешкия организъм, както и приложението им в хранителната, козметичната и медицинската промишленост. Олиото се добива основно от семената на конопа и е изключително богато на Омега киселини, докато CBD маслото се извлича от листата.

прочети още

Индустриалният коноп е познат на човечеството от хиляди години. От него са се правили платове, строителни материали, лекарства, мехлеми ... В началото на миналия век обаче, конопът незаслужено попада в списъка със забранените или много стриктно регулирани земеделски култури. Теорията на конспирацията казва, че всъщност това е съвсем умишлено заради различни лобистки интереси на големите автомобилни, нефтодобивни и фармацефтични концерни, които са гледали на това растение, като заплаха на бизнеса си с по-скъпите, продавани от тях конвенционални продукти.

прочети още